FANDOM

Oprawa teleturnieju Milionerzy - jednym z elementów programu, wpływającym na jego specyfikę, jest scenografia stosowana w teleturnieju, a także grafika, dźwięki i muzyka. W większości edycji elementy scenografii są takie same, jak w wersji brytyjskiej.

Scenografia programu

Vlcsnap-2011-02-19-22h47m50s161

I wersja studia

Vlcsnap-2011-02-19-22h49m17s132

II wersja studia

Vlcsnap-2011-02-19-22h50m52s52

III wersja studia

Screenshot-38

IV wersja studia

Układ scenografii we wszystkich lokalnych wersjach teleturnieju jest taki sam jak w brytyjskiej edycji. Jednak producenci poszczególnych edycji mogą według własnego upodobania zmieniać wielkość studia, dobierać kolorystykę oświetlenia oraz modyfikować rozmiar i wygląd takich elementów jak: kolumny, szklana podłoga, jarzeniowe światła nad publicznością.Charakterystyczną cechą, jeśli chodzi o wizualną stronę programu, jest dynamiczne oświetlenie studia ze światłami gasnącymi i zmieniającymi barwę w miarę zwiększania się stawki. Studio zbudowane jest na planie koła, pośrodku którego, na szklanej podłodze, znajdują się fotele zawodnika i prowadzącego oraz dwa monitory komputerów. Do studia prowadzą trzy wejścia („bramy”), obok których znajdują się podświetlane schody, dzielące trybuny na trzy części. Publiczność zasiada za plecami zawodnika oraz prowadzącego, a także po tej stronie studia, w której znajdują się kamery rejestrujące obraz.

Od 3 edycji roku wprowadzony został ekran znajdujący się w tle pomiędzy kolumnami naprzeciw monitorów i krzeseł gracza oraz prowadzącego, na którym wyświetlane jest logo teleturnieju.

Logo

Logo programu Milionerzy jest w kształcie koła, z otaczającym go pierścieniem. Na środku logo umieszczony jest duży napis „MILIONERZY” w tle czterech znaków zapytania, czterech znaków simoleona (§), które otaczają środek koła oraz 18 elips przecinających się środkami. W górnym oraz dolnym łuku pierścienia umieszczone są dwa mniejsze napisy „MILIONERZY”. Znaki zapytania oraz znaki simoleona są koloru srebrnego, elipsy granatowe, koło koloru fioletowego, napisy są koloru białego (napis „MILIONERZY” dodatkowo z czarnym konturem), pozostałe elementy są w kolorystyce niebiesko-granatowej.

Grafika na ekranie monitora

W oryginalnej wersji programu używano czarnych pól z pytaniem i czterema wariantami odpowiedzi. Każde pole ma kształt zaokrąglonego sześciokąta. W pierwszej simowej edycji użyto ramkę z gradientem pomiędzy czernią a jaśniejszym odcieniem tego koloru), a w drugiej i trzeciej edycji zmieniono ich kolor na niebieski z połyskiem (gradient między jaśniejszym a ciemniejszym odcieniem niebieskiego). W każdej z odmian obramowania pól są srebrno-czarne.

Muzyka

Pierwszą oprawę dźwiękowa i muzyczną programu skomponowali Keith i Matthew Strachan. Od drugiej edycji teleturnieju ukazuje się odświeżona wersja tematu muzycznego oraz nowa wersja podkładu muzycznego w trakcie pytań. Zmianą w stosunku do oryginału jest zaaranżowanie utworów w stylu techno. Remiksu tematu dokonali Keith i Matthew Strachan. Autorem nowych motywów tła pod pytania jest Ramon Covalo.