FANDOM

Runda 1. (eliminacje)

W eliminacjach bierze udział 4 zawodników, każdy na początku otrzymuje po 5000 złotych. Prowadzący podaje 9 słów-wskazówek, które mają naprowadzić graczy na właściwe słowo-klucz. Jeżeli ktoś zna odpowiedź na pytanie przed zaproponowaniem wszystkich podpowiedzi, naciska przycisk i podaje hasło. Za błędną odpowiedź zostaje wykluczony z kolejki, za dobrą przechodzi do rundy 2. i ponadto zabiera na swoje konto 2500 zł z kont pozostałych graczy (więc ma w sumie na koncie 12 500 zł). Drugi gracz, który w następnej zagadce odgadł hasło, zabiera pieniądze tylko z kont przegranych graczy, tzn. pozostaje z kwotą 7500 zł. Do rundy drugiej przechodzi 2 graczy.

Runda 2.

Zawodnicy wybierają dla siebie jedno z 6 pytań, każde jest premiowane określoną kwotą pieniędzy – 2 × 5000, 10 000, 15 000, 20 000, 25 000 zł. Zaczyna gracz z najmniejszą ilością pieniędzy. Wartość nagrody za dane pytanie zawodnik poznaje dopiero po jego wybraniu. Prowadzący zadaje pytanie z 4 wariantami odpowiedzi. Jeżeli odpowiedź jest prawidłowa, dostaje określoną kwotę pieniędzy, w razie pomyłki przeciwnik zabiera wszystkie jego dotychczas zgromadzone pieniądze. Po wyczerpaniu zestawu pytań, prowadzący czyta dodatkowe 7 pytanie, na początku prezentowane są tylko warianty odpowiedzi. Zawodnik mający większą sumę pieniędzy decyduje, czy sam odpowie na pytanie, czy odpowie na nie przeciwnik. Jeżeli decydujący odpowiada poprawnie, to przechodzi do finału, a rywal kończy grę. Jeżeli jednak konkurent udziela prawidłowej odpowiedzi, to on wchodzi do ostatniego etapu i zabiera pieniądze zgromadzone przez drugiego gracza. Od 50 odcinka (wrzesień 2010) wprowadzono dodatkowe nagrody rzeczowe za dobre odpowiedzi – telewizory i wczasy dla dwóch osób.

Finał

Prowadzący czyta graczowi 2 słowa. Z tej pary musi wybrać po jednym wyrazie. Takich par jest pięć. Pierwszy wybór jest całkowicie losowy, dalej jeden z wyrazów z każdej następnej pary układa się w logiczny ciąg prowadzący do poszukiwanego słowa-klucza. Za każdą pomyłkę tytułowa gilotyna zabiera zawodnikowi połowę pieniędzy. Po wybraniu wyrazów gracz ma minutę na odgadnięcie hasła (słowa-klucza), w przeciwnym razie wychodzi ze studia tylko z nagrodą pocieszenia: koszem słodyczy. Najniższą możliwą wygraną w finale jest kwota 156 zł (zakładając, że do finału przechodzi osoba z sumą 5000 zł, a zawodnik ani razu nie wybierze poprawnego wyrazu z pary).