FANDOM

W każdym odcinku udział bierze 6 osób. Program składa się z czterech rund i finału. Po każdej rundzie zawodnicy eliminują tytułowe najsłabsze ogniwo. Każdy pozostający w grze uczestnik po każdej rundzie ma obowiązek napisać na kartce kogo chce wyeliminować, przy czym nie ma obowiązku wskazywać tego, kto odpowiadał najsłabiej. Widzowie przed poznaniem decyzji graczy dowiadują się, kto wg statystyk odpowiadał w danej rundzie najsłabiej. W przypadku remisu (sytuacja w której dwóch lub więcej zawodników otrzymało taką samą liczbę głosów) o tym kto odpada decyduje gracz, który odpowiadał najlepiej w rundzie poprzedzającej. Po każdej rundzie prowadząca wdaje się w rozmowę z poszczególnymi graczami pytając ich o motywy wskazania danej osoby oraz wytyka im błędy w odpowiedziach.

Pierwsza runda trwa 100 sekund, każda następna o 10 sekund mniej. Zawodnicy odpowiadają po kolei na zadawane przez prowadzącą pytania, tworząc tzw. łańcuch poprawnych odpowiedzi. Łatwo go jednak zerwać, udzielając błędnej odpowiedzi. By do tego nie dopuścić, pieniądze z łańcucha należy zapisać na koncie drużyny, mówiąc - zanim pytanie zostanie zadane - słowo bank. W każdej rundzie można zdobyć maksymalnie 7000 §, a w całym teleturnieju 28 000 §. Kwoty w łańcuchu układają się następująco:

  • 225 §
  • 450 §
  • 875 §
  • 1750 §
  • 3500 §
  • 7000 §

W finale spotyka się dwóch uczestników, którzy odpowiadają na zmianę na pytania. Osoba, która udzieli więcej poprawnych odpowiedzi wygrywała zdobyte przez drużynę pieniądze. Jeżeli zawodnicy odpowiedzieli na tą samą liczbę pytań, wtedy były zadawane pytania dodatkowe (w stylu rzutów karnych w piłce nożnej). Gdy zawodnik A źle odpowiedział na pytanie, a zawodnik B dobrze, to zawodnik B wygrywał grę.